Ny IT mand til skolen

For et lille års tid siden døde Rasmus, der var vores fast tilknyttede IT mand, i en alt for ung alder. Trist som bare pokker – men vi skulle jo videre, og da vi ikke kan undvære en IT mand på tilkald til skolens ganske omfattende anlæg, måtte vi ud og finde en ny selvstændig, der kunne påtage sig opgaven. Vi fandt også et firma, der gjorde et stort stykke salgsarbejde – og overbeviste os. Vi skrev kontrakt med dem, og så troede vi, at alt var, som det skulle være. Efter nogle måneder måtte vi bare konstatere, at det var det ikke.

Ingen tager telefonen

Når vi stod med en opgave – akut eller ej – skulle vi ringe til firmaets hovednummer. Udenfor almindelig arbejdstid fungerede det faktisk rigtig godt, for når deres kontor lukkede for dagen, omstillede de firmatelefonen til den vagthavendes mobil. Vi kunne altid få kontakt – om ikke andet så efterlade en besked og et øjeblik efter blive ringet op.

Men i dagtimerne? Det var HELT galt! Nogle gange måtte vi ringe både 8 og 10 gange, før der var en på kontoret, der gad tage telefonen og tage sig af os. Vi klagede over det flere gange, men det nyttede aldrig rigtig noget.

Ud at finde nyt IT firma igen

Vi gik på jagt igen, og denne gang faldt vi over et lille firma med bare 2 mennesker – men de havde til gengæld noget, vi godt kunne lide: Professionel 24/7 telefonpasning! I dagtimerne brugte de firmaet Blumensaadt, der er et firma, der passer telefoner med mere for andre virksomheder.

Det nyet IT firma har en aftale med dem om telefonpasning, som du kan læse om her: http://www.blumensaadt.org/telefonpasning-og-receptionsservice/

Det betyder, at når vi ringer om dagen, og begge de 2 IT folk er på opgaver, får vi en sød pige i røret, der grundigt tager mod vores besked og sikrer, at vi omgående bliver ringet op af den nærmeste af IT folkene. Det er service, og det dur.

Tænk engang, hvor lidt der skal til, ikke?